Alla inlägg den 12 maj 2014

Av Sofie Husberg - 12 maj 2014 19:13

I normala fall är jag en person som får jättemycket energi av att lyssna på min omgivning, dela med mig av min egen livserfarenhet och ge kärlek. Vara social, ge av mig själv.


Det värmer när jag får ett privat meddelande från en vän som behöver stöd/råd, bolla lite eller bara prata. Att få ett sånt förtroende är en fantastisk gåva.


Skriver detta för att jag just nu, behöver välja bort sånt som, i det måendet jag har, påverkar mig fel.
Det handlar absolut inte om att jag har människor som påverkar mig negativt, utan det handlar om att jag just nu är propp full o det får inte plats mer. Det behöver tömmas så ny energi får plats. Behöver fokusera på mig själv, så jag är med på banan igen och blir Sofie.


Det handlar om att prioritera, efter vad som känns bäst just nu. Att sätta sig själv i första rum. Jag är ledsen om jag inte svarar på era meddelanden/samtal varje gång. Det är inte det att jag struntar i er, jag vill verkligen, men just nu gör jag valet att bry mig om att vårda mig själv och min familj först <3


Är säker på att en stor energibov är att vi själva är så rädda för att göra andra ledsna, att vi i den rädslan glömmer våra egna behov.

Det är helt okej att stänga av telefonen när man känner för det, eller att trycka bort ett samtal, tillika ha obesvarade sms. Är det akut ringer dom igen, eller någon nära. Ni får veta det ändå. Det har inte alltid funnits mobiler/datorer.

Dom som är verkliga vänner förstår och vårdar, värnar om en själv lika mycket som sig själva. 


Ta hand om er själva i första rum, för gör ni inte det så finns det inte mycket kvar till andra sen heller <3 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


It´s my life

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Säg gärna vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards