Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Firande

Av Sofie Husberg - 29 oktober 2013 17:37

Så är mitt stora firande över för i år och jag kan bara summera det med att jag är nöjd över förväntan, både över presenter och själva firandet. Det blev en fantastisk kväll hemma hos oss, samt ett par dagar, alla som fick var välkomna och dom som inte kunde eller ville har jag lika stor respekt för. Precis som jag ville ha det, med ett eget val och massor av kärlek! 


Tycker alltid det är så svårt när man fyller år, speciellt jämnt. Ska man bjuda in folk eller inte, och isåfall var ska man dra gränsen? Tänk om någon tar illa upp och känner sig förbisedd eller tänk om någon känner sig tvungen att komma som egentligen inte har någon lust? Oavsett hur man försöker vända o vrida på sig så kan man aldrig tillgodose alla, utom dig själv. 


Tycker inte om att försätta folk i en situation där något är allt annat än fritt valt och tycker definitivt inte om att bli försatt i en situation där det inte är mitt fria val.  

Om nån känner annorlunda, så spelar det faktiskt mindre roll och är ärligt talat inte mitt problem.


Gör det ni mår bäst av, välj utifrån er själva och följ er egen känsla - det mina vänner, gör er mest lyckliga! Dom människor som inte ser det, dom är inte värda er dyrbara vänskap, anser jag!


Sköt om er och kom ihåg att ni själva är viktigast i ert liv <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Husberg - 15 maj 2014 13:26

För några år sen kände jag att något var helfel i kroppen. Den liksom gick på lågvarv och inget funkade. Ungefär som en motor som håller på o ger upp o behöver nya tändstift kände jag mig. Samtidigt påverkades mitt mående psykiskt något enormt. S...

Av Sofie Husberg - 12 maj 2014 19:13

I normala fall är jag en person som får jättemycket energi av att lyssna på min omgivning, dela med mig av min egen livserfarenhet och ge kärlek. Vara social, ge av mig själv. Det värmer när jag får ett privat meddelande från en vän som behöver stö...

Av Sofie Husberg - 7 maj 2014 18:05

För en som har en kronisk cancersjukdom och problem med struma så måste jag säga att detta är det värsta som drabbat mig!   När hela du fylls av en klump i bröstet som börjar gno, som en snöboll som bara växer o växer ju mer den snurrar.... P...

Av Sofie Husberg - 21 mars 2014 09:45

Jag har märkt en sak som är väldigt känsligt att prata om......... pengar och då framför allt brist på sådana.Vi diskuterar rasism, missbruk, sjukdomar, mobbing, misshandel osv med vetskapen att det är så mångas vardag ser ut. Men sällan eller nästan...

Av Sofie Husberg - 5 februari 2014 19:47

I somras flyttade min 20-åriga dotter hemifrån, efter en strulig ungdom där vi många gånger i fler år krockat. På många sätt. I hennes kamp mot att bli vuxen, var det mycket revolt och med min frustration som förälder att vilja hennes bästa, så funge...

Presentation


It´s my life

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Säg gärna vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards