Direktlänk till inlägg 5 november 2013

Syskonkärlek

Av Sofie Husberg - 5 november 2013 19:37

Idag vill jag hylla syskonkärleken.


Jag älskar verkligen min syster, på riktigt.

På det sätt ni vet, när vad man än gör, hur man än mår, så är man aldrig ensam. Det finns alltid någon där som är bunden till dig av mer än en djup förälskelse eller lång och äkta vänskap - det är en livslång kärlek/vänskap, där man delar barndomsminnen, tunga tider, dödsfall, men också födelse av nytt liv och framtidsdrömmar som bara syskon som delat uppväxt, kan ha tillsammans.


En person som vet precis vad man ska säga och fråga, utan att ens behöva se det på dig. Som liksom känner det.

Min man sade igår att "Sofie, när du var inlagd i Uppsala, så fanns det en person som ringde mig och verkligen frågade MIG hur JAG mådde! Din syster... min man älskar min syster också, inte pga just det - utan för att vi har bjudit in honom i vår kärlek och är dom vi är. 


Jag satte jag mig ner idag och kände att jag så gärna ville visa min syster vad hon betyder för mig, men fick inte ner ett ord på pränt.


Mikael Wiehe sade det så bra en gång, så den texten tillägnar jag henne istället. Till dig siss.


Över vida oceaner
emot fjärran horisonter
över hav och kontinenter
genom skymningar och dagar
har vi färdats med varandra


Vi har vandrat samma vägar
Vi har burit samma bördor
Vi har sett mot samma stjärnor
Vi har sjungit samma sånger
Vi har delat samma drömmar


Som broar över djupen
som skuggor under träden
som eldarna i natten
som stigar genom snåren
har vi varit för varandra


Vi har delat samma minnen
Vi har burit samma längtan
Vi har sett med samma ögon
Vi har trott på samma löften
Vi har stått på samma sida


Du är med mej vart jag går
Genom månader och år
Du är med mej alla dar
Du är med mej vart jag far
Du är den jag kunde va


Och ingenting kan splittra oss
och ingenting kan söndra oss
och ingenting kan slita oss isär
Och ingenting kan få oss
att överge varann


Stormar kanske tystar oss
Skuggor kanske slukar oss
Sorger kanske tvingar oss på knä
Men ingenting i världen
kan lösa våra band


Jag är med dig vart du går
Genom månader och år
Jag är med dig alla dar
Jag är med dig vart du far


Vi är otroligt lyckligt lottade som har det vi har och det vill jag vårda, uppskatta och framför allt visa. Det är alldeles för många som innerst inne känner lika men låter onödigt tjafs, dumma bagateller och sin stolthet komma ivägen. 


Ta vara på det ni har och var ärliga nog att våga visa det ni känner <3



 
 
Ingen bild

Maria "Diss" Nyström

5 november 2013 20:05

Åååååhhhh.....
Nu kom en å annan tår :'(
Jag älskar dig så <3

Sofie Husberg

5 november 2013 20:12

Det har varit upp och ner, men alltid så

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Husberg - 15 maj 2014 13:26

För några år sen kände jag att något var helfel i kroppen. Den liksom gick på lågvarv och inget funkade. Ungefär som en motor som håller på o ger upp o behöver nya tändstift kände jag mig. Samtidigt påverkades mitt mående psykiskt något enormt. S...

Av Sofie Husberg - 12 maj 2014 19:13

I normala fall är jag en person som får jättemycket energi av att lyssna på min omgivning, dela med mig av min egen livserfarenhet och ge kärlek. Vara social, ge av mig själv. Det värmer när jag får ett privat meddelande från en vän som behöver stö...

Av Sofie Husberg - 7 maj 2014 18:05

För en som har en kronisk cancersjukdom och problem med struma så måste jag säga att detta är det värsta som drabbat mig!   När hela du fylls av en klump i bröstet som börjar gno, som en snöboll som bara växer o växer ju mer den snurrar.... P...

Av Sofie Husberg - 21 mars 2014 09:45

Jag har märkt en sak som är väldigt känsligt att prata om......... pengar och då framför allt brist på sådana.Vi diskuterar rasism, missbruk, sjukdomar, mobbing, misshandel osv med vetskapen att det är så mångas vardag ser ut. Men sällan eller nästan...

Av Sofie Husberg - 5 februari 2014 19:47

I somras flyttade min 20-åriga dotter hemifrån, efter en strulig ungdom där vi många gånger i fler år krockat. På många sätt. I hennes kamp mot att bli vuxen, var det mycket revolt och med min frustration som förälder att vilja hennes bästa, så funge...

Presentation


It´s my life

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Säg gärna vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards